יום חמישי, 20 במאי 2010

אחי - שהוא כמו אבא בשביל המשפחה

במשפחה אנחנו שני בנים ו - 6 בנות , אחי הגדול שהוא מספר 3 במשפחה , תמיד עבד עם האבא שהיה סוחר תבלינים , שטיחים , שהיה מיבא מארצות אחרות , ומוכר אותם בסיטונאות , בדרך - כלל היה חאן , בית גדול בשוק , שבו התאחסנו הסחורות , עד למכירתם .
אחי , אחרי שגמר לימודי תיכון , הוא עבד עם אבי , עלינו ארצה , אבי כבר מבוגר , ואחרי 3 שנים בארץ נפטר , אחי התנהג כראש משפחה , 3 אחיות כבר נשואות , ונשארנו עוד 3 בנות ובן אחד שהם , צעירים ממנו , גילאי 6-16 , הוא היה בן 21 , כל כולו נתן למשפחה , הוא התגייס לצבא , ואחרי זה מיד עבד באל - על , בתור אחים והאחיות שלמדנו בבית - ספר , הוא היה המפרנס היחידי , כל משכורתו וזמנו , הגדיש למשפחה , אפילו אחר שהוא היה נשוי , היה נותן חלק ניכבד ממשכורתו למשפחה , כי הוא רצה שהאחים ילמדו , האח שנותר גמר הנדסת בניין , אני עברתי קורס תיכון - וקורס טכנאות , והאחות הצעירה תואר שני בכלכלה ,
התפקיד של אחי - היה כראש משפחה , זיכרון ממנו - ממש אחרי התיכון , הלכתי ללמוד לבורנטית , אך קצת , התקשתי , והחלטתי , לעזוב ולהתחיל לעבוד ולעזור בהוצאות המשפחה , אחי התנגד בכל תוקף , שאני אעזוב את הלימודים , ולהתחיל לעבוד , הציע לי , עם קשה לי עם לימוד הלבורנטית , עלי למצוא מקצוע אחר , ולהמשיך ללמוד , וכך בסכותו , למדתי את הטכנאות , ואז התחלתי לעבוד בתעשיה האוירית , כמה שנים טובות עם משכורת גדולה , ואז הקצתי , כחלק מהמשכורת למשפחה , מקצוע זה ליווה אותי עד הפנסיה , וזה בזכות אח שלי , שלא נתן לי לעזוב את הלימודים ,
בשנה אחרונה , שהוא כבר בגיל 80 – אישתו ניפטרה , ממחלת הסרטן , והוא כבר , עייף , ופתאום לא יכול לתפקד , ופוחד להיכנס לבית שלו , אני ואחותי הצעירה , (ושתי הבנות שלו ) , נירתמו , לעזור לו לתפקד בחזרה כמו שצריך , אני מארחת אותו כמעט יום יום מהבוקר , עד הערב , בלילה הוא הולך לבת שלו לישון , כי היא עובדת במשך היום , שהותו אצלי , נותן לי ממש סיפוק , ואני מרגישה שהחזרתי לו , טובה על טובה , שהוא עשה לי ולכל משפחתי , במשך ה
שנים ,
תמונה של אחים שלי ואני , משפחתי בשלמותה ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה